Turtle English by Yoshi

POPとROCKで英語を楽しむバイリンガル英語講師!

【Light the Light】  RADWIMPS 歌詞 和訳 Turtle English By Yoshi

You might be scared

あなたは恐れてるっかもしれない


But that’s your strength

でもそれはあなたの強さ

 

You must be tired

あなたは疲れているに違いない

 

Hold on a sec

ちょっと待って

 

You feel disgraced?

屈辱的な気持ち?


And full of shame

恥でいっぱい?


You’re half way there

あなたはまだ道の半分


Until the light

光までの

 

Lack of hope?

希望が足りない


No way to cope?

対処する方法はない


Sorry to say

言いたくないけど


I believe in you

私はあなたを信じてる

 

That loneliness

その孤独が


Is all you have?

あなたの持っているものすべて?

 

But you know what?

でもね


It’s not your fault

それはあなたの失敗じゃない

 

Someday we will talk all night

いつか私たちは夜通し話をする

 

Of all that we’ve been through

私たちが経験したすべてについて

 

No more tears no more sorrows

もう涙はない、悲しみもない

 

Only your brightest smile

ただあなたの光り輝く笑顔だけ

 

 

 

Someday we will laugh all night

いつか私たちは夜通し笑う

 

About our hardest times

私たちの一番つらかったときのことを


Until then we’ll hold our hands together, soft and tight

一緒に手を優しく強く繋ぐその時まで


Together we’ll move on

そして私たちは次へ進む

 

 

 

 

Now wipe your tears

さあ、涙を拭いて


You don’t deserve

あなたは涙それに値しない


Will you show some smile?

笑顔を見せてくれる?


Oh please, for me

お願い、私のために

 

Don’t blame yourself

自分を責めないで


Don’t hate yourself

自分を嫌わないで


You can be rude

あなたは無遠慮になることもある


You can be mean

けちになることもある

 

I know you will

私はあなたが

 

Be back in a while

すぐに戻ってくることをしている


To where we used to

私たちがかつて


Hang out a lot

一緒に遊んだ場所へ

 

I like who you are
I like who you are
I like who you are
I like who you are

私はあなたがあなたであることが好き

 

 

 

Someday we will talk all night

いつか私たちは夜通し話をする


Of all that we’ve been through

私たちが経験したすべてについて


No more tears no more sorrows

もう涙はない、悲しみもない


Only your brightest smile

ただ光り輝くあなたの笑顔だけ


Someday we will laugh all night

いつか私たちは夜通し笑う


About our hardest times

私たちの一番つらかった時について


Until then we’ll hold our hands together, soft and tight

一緒に優しく、そして強く手を繋ぐその時まで


Together we’ll move on

一緒に前に進もう

 

Someday we will talk all night

いつか夜通し話をする


No more tears no more sorrows

もう涙も悲しみもない


Someday we will laugh all night

いつか夜通し笑い続ける


Until then we’ll hold our hands together, soft and tight

一緒に優しく強く手を繋ぐその時まで